Alla inlägg under september 2008

Av helis - 17 september 2008 22:46

Mmm...inte jätte mycket kanske (inte vettiga saker iallafall) men jag har tagit reda på vad RSS innebär, laddat hem något program som man behövde, installerat, sparat ned olika sidor och vips tror jag att jag kommer ha lite mer tid till övers när jag inte behöver kolla upp alla dessa sidor med jämna mellanrum. Känner mig nästan som ett data-geni!


Någon dag ska jag lära mig länka sådär coolt (tycker jag iallafall) så att man klickar på ett ord istället för den utskrivna adressen, men det är en annan dag. 

Av helis - 17 september 2008 16:40

Det är märkligt hur när man bestämt sig för en sak så stunden efter sker det motsatta. Exempel;

1) du bestämmer dig för att inte äta godis på vardagar (detta gör du självklart på en tisdagmorgon), då fyller någon år på jobbet och det vore ju otrevligt att inte smaka.

2) Du bestämmer dig för att sova tidigt en lördagskväll, nästa sekund ringer det och du blir inbjuden till ett toppkalas.


En liten stund efter det att jag bestämt mig för att inte göra av med pengar ringer mamma och frågar om jag vill med och shoppa imorgon (vi har inte varit och shoppat på ett riktigt bra tag), det är svårt att shoppa utan att göra av med pengar... 

Av helis - 17 september 2008 15:12

När man inte har så mycket till jobb leder ju detta till att man inte heller har så mycket till pengar, å det är ju inte så himlans roligt, nu har jag kommit fram till att jag ska se det mer som en utmaning, så här kommer det: målet blir att klara mig på 329,50kr (vilket är vad jag har i plånboken) fram till den 25:e! (Obs reglerna säger ingenting om att snylta på vänner och bekanta) Wish me luck!

(ja, detta är ett försök att se om det kan vara roligt att inte göra av med pengar,man vet ju inte innan man provat)

Av helis - 17 september 2008 12:39

Ja, det är frågan men jag är ganska säker på att ett av alternativen är svaret då man sitter och tittar på Hem till gården (okey, låt oss nu försöka bortse från vilket program det är jag tittar på) och lever sig in så mycket att man hör sig själv kommentera (!!!!!!!) med; "Åh, nej hon går därifrån", detta efter ett drama där prästen ifrågasatt sin kvinnas (skriver kvinna för det blir för komplicerat att förklara deras förhållande närmre, de får inte gifta sig för biskopen osv) trohet.

Av helis - 17 september 2008 10:34

...eller ny dag nya hinder? Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska vara optimist eller pessimist idag, får väl se vad för vatten som rinner under broarna. Måste se till att söka några jobb iallafall.


Förstår egentligen inte varför jag inte kan få ett jobb, kanske söker fel sorts jobb, grejen är den att jag är ganska säker på att de som jag söker jobb hos skulle vara väldigt nöjda med min arbetsinsats (detta utan att vara kaxig, men jag vet från samtliga tidigare jobb jag haft (och man måste använda både fingrar och tår för att få ihop antalet) att arbetsgivare (och arbetskamrater) tycker att jag gör ett strålande jobb). Och nu är det lågkonjunktur med sämre utsikter på arbetsmarknaden i sikte - ångest någon?


Kanske ska försöka vara positiv idag iallafall, tror att fler möjligheter till pessimism kommer att kunna visa sig i framtiden..

Av helis - 16 september 2008 22:45

BÖCKER:

Jag började ju läsa en bok av Eva Dahlgren men det kommer ta ett tag innan kommentar om den boken kommer (den är verkligen inte min grej så jag måste läsa några böcker emellan), ska läsa klart den någon gång i framtiden. Just nu har jag börjat att läsa en bok som heter Frestelsen och som är skriven av Colleen McCullough, hittade den i mammas bokhylla (=risk för sk tantsnusk) det kommer troligtvis bli nästa recenssion.

Har under några år funderat på att läsa lite religiösa böcker (tänkte börja med bibeln och fortsätta med koranen) för att se vad de handlar om. Det kanske är dags att börja med det projektet nu.


FILMER:

Imorgon (tror jag, eller kanske på torsdag) kommer andra Bourne filmen införskaffas, kommer troligtvis se den till helgen och lämna en kommentar då.

Av helis - 16 september 2008 22:38

se rubriken för summering av dagen, blev inte så mycket eld. Tog mig ut i spåret en sväng och lyssnade på Lantz i p1 så dagen var ju ganska bra ändå.


Såg reklam om att på kanal nio, i oktober börjar ett program där Annika Lantz är med (kommer inte ihåg vad det var men det kommer nog bli hur bra som helst), nu känns det som om oktober kommer att bli en ganska bra månad iallafall (Jaa, jag är nästintill besatt av Lantzan, hon e rolig hon).

Av helis - 16 september 2008 21:28

Det finns så mycket bra saker där ute i cyberrymden. Nu börjar ett nytt tema; how to...idag börjar det med att borsta tänderna (jag tycker det är jätteroligt (men bra och lärorikt också))

Ovido - Quiz & Flashcards