Alla inlägg den 8 september 2008

Av helis - 8 september 2008 21:26

svar på gårdagens klipp

Av helis - 8 september 2008 14:40

Kan komma förbi vårdcentalen vilken dag jag vill denna vecka mellan 8-12 och 13-15 för att lämna blodprovet. Den 23:e ringer en läkare och berättar resultatet. Chip chip svårare än så var det inte.

Av helis - 8 september 2008 13:11

Jag börjar utveckla någon slags fobi eller allergi (har inte riktigt bestämt mig för vilket än) för val man ska göra när man ringer tex vårdcentralen. Det finns allt som oftast inte rätt val. Nu hade jag att välja på:

tryck- 

1-om du vill boka tid idag

2-om du vill boka tid hos läkare

3-om du vill boka tid hos distriktssköterska

4-kommer inte ihåg men det var helt irrelevant

jag har ingen som helst aning om vilket av dessa alternativ jag vill ha! Jag vill ju bara fråga hur man gör om man vill ta ett blodprov. Så, jag valde alternativ fem vilket var dröj kvar, då fick jag tala in mitt nummer på en telefonsvarare (antar att det bara är jag och pensionärer utan tonvalstelefon som finns på denna telefonsvarare) så ska dom ringa upp. Jag väntar. 

Av helis - 8 september 2008 13:04

Det jag är bäst på att pricka av på att göra listan är att titta på Hem till gården så det är avbockat nu (kan inte rå för det men jag tycker det är ohyggligt bra). Medan jag tittade på tv kom jag på ytterligare en sak som jag borde göra och det är att ringa till vårdcentralen och be att få testa om jaghar hepatit c. Tydligen ska man kolla sig om man fått blod före 1991, vilket jag fått. Min mamma har nu läst om detta och är jättestressad över att jag kan ha det. Själv är jag nästintill 100% på att jag inte har det, men vad gör man inte för att göra mamma glad och lugn (med ett blodprov kommer man ganska enkelt undan).

Av helis - 8 september 2008 10:59

Har redan varit ute i spåret en sväng, tycker rätt bra om hösten faktiskt, det är ganska uppfriskande(det är det även fast det är ett ganska töntigt eller rättare sagt tantigt uttryck) ute. Ska även under dagen hinna med Hem till gården, söka tre jobb.


Blir nog ingen träning ikväll för jag har fortfarande ont i nacken (dessutom är det ingen som vill följa med och då e d inge rolit).


Dagens största utmaning blir att jag bara under ett begränsat antal gånger (fyra) får surfa runt och kolla på bloggar och annat på nätet. Nu är det dags att bli mer tidseffektiv!

Ovido - Quiz & Flashcards