Alla inlägg under juli 2008

Av helis - 31 juli 2008 22:58

Det händer inte mycket värt att skriva om på dagarna, jag jobbar och kommer hem, d är typ allt. Eftersom jag har en timmes enkel resa till jobbet hinner jag läsa en del och nu har jag läst ut boken: "Mörker som gör gott, en svart komedi" av Thomas Engström.


Jag tyckte om boken, den var lite eftertänksam, lite fin och lite rolig och den hade något av det som jag tycker bäst om: ett bra slut. Tror jag ska kolla upp om han skrivit några fler böcker, på omslaget står det att denna var hans debutroman.


Nästa bok jag tänker läsa blir troligtvis Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Den kommer nog ta en stund längre att läsa än den förra då den dels faktiskt är längre samt att jag tror att den kan vara lite mer svårtillgänglig. Men jag återkommer om detta när jag läst klart den.


Nu ska jag ta och trilla i säng. Tror att jag ska se oceans twelve innan jag somnar, den vet jag är bra.

Av helis - 29 juli 2008 08:45

jobba och sedan stanna till och träna lite på vägen hem, hoppas att det inte är för varmt i träningslokalen.

Av helis - 29 juli 2008 08:33

Jobbar i butik för tillfället och i den är det tokvarmt (går inte att få ned , jag har försökt - lovar!) och det är inte kunderna sena på att kommentera vilket är helt ok eftersom svetten börjar rinna konstant bara man sätter sin fot i butiken. Efter kommentaren om hur varmt det är inleds nästan alltid en konversation om vädret det är också ok, jag tycker att det kan vara ett helt ok samtalsämne när man pratar med okända människor. Konversationen om vädret, dvs att det är varmt och solen gassar avslutas nio av tio gånger alltid med "men man ska ju inte klaga" - VARFÖR INTE? Jag tycker att det är skitvarmt och klibbigt, svetten rinner och folk luktar svett till höger och vänster (jag också ibland eftersom det tar typ en kvart innan man svettats bort dagens dos av deo), jag avskyr det här vädret och skulle vara mycket gladare om det var typ femton grader och växlande molninghet, så jag tycker att man får klaga hur mycket man vill. Men det är lite festligt hur det är allmänt att man inte får klaga på solen på sommaren - GALET!

Av helis - 28 juli 2008 22:57

Nu funkar allt igen, som om inget hade hänt, mystiskt....


 Iaf dagen har varit varm men det känns som om man börjar vänja sig och är inte lika seg som man var för några dagar sedan. Lämnade tillbaka två böcker som jag lånat på biblioteket (man tar sig inte dit tillräckligt ofta, finns ju hur mycket som helst (kan bero på deras öppettider men det kan ju diskuteras en annan gång)) båda böckerna var av Douglas Coupland, microslavar och schampooplaneten. Jag tyckte bäst om microslavar men han skriver bra överlag så schampooplaneten var inte illa den heller.


 Nu har jag börjat läsa mörker som gör gott av Thomas Engström, har bara kommit några sidor men den verkar lovande. Eftersom det här inlägget verkar ha blivit boklådan kan jag likagärna tipsa om ännu en författare: Aarto Pasilinna (osäker på stavningen), första boken jag läste av honom förstod jag inte alls men efter att ha blivit tipsad att läsa ännu en var jag fast och har nu gått igenom samtliga som finns översatta till svenska. Samtliga böcker i "dagens boklåda" har lite udda humor, men jag uppskattar dom något otroligt iallafall.

Av helis - 28 juli 2008 10:46

Det är något fel med min dator, vet inte om det är något virus eller så men jag kommer helt plötsligt inte in på sidor som slutar med .se utan jag kommer till någon söksida istället, måste försöka lösa det på något sätt. Iallafall nu är jag och jobbar och det är tokvarmt.


Blev inga jobb sökta igår men annars tror jag allt på listan är avbockat.


Nu måste jag gå, får se när jag är i närheten av en fungerande dator igen...

Av helis - 27 juli 2008 11:08

en att göra lista här idag, annars skulle jag nog kunna ligga och slappa i sängen hela dagen. så idag ska jag:

  • kolla upp vilken tid jag ska tvätta
  • tvätta
  • söka 2 jobb
  • köpa en pärm
  • dammsuga (fast kanske inte det är ju varmt, tror inte att man måste dammsuga då...
Av helis - 27 juli 2008 00:48

Ja det är väl typ en vecka sedan jag skrivit nåt, ska väl inte skylla på något speciellt (men har haft en del att göra, fyllt år och veckan som varit har jag hoppat in på ett gammalt jobb och då hinns det inte riktigt med att skriva tycker jag).


Om det är någon som missat det är det skit varmt!!!! ute, vilket betyder att det är som att sitta i en bastu hemma hos mig (jag e tokgnällig jag vet men bara man sitter upp svettas man)vilket i sin tur leder till att balkongdörren måste stå vidöppen för att det ska gå och andas överhuvudtaget (ikväll fläktar det inte ens så jag vet egentligen inte vad som är bäst (jag tycks gilla paranteser)) och vi alla vet vad det leder till.....(osäker på om jag ens ska gå in på detta område) jo dom förgrymmade vita flygfäna som i folkmun kallas fiskmåsar håller mig vaken. Jag känner att jag börjar bli lite aggressiv på dom, det är kanske tur att jag inte har en slangbella eller dyl för vem vet vad för odågor jag hade siktat på då (kom precis på att jag har lecakulor i krukan på balkongen, om man kastar några såna kanske man kan skrämma iväg dom, fast med min tur skulle jag missa den som förtjänade det (dvs fiskmåsen) och träffa någon spatserande farbror i huvudet istället och det vill man ju inte så jag stannar i sängen och blir irriterad istället).


Nog om det skriver lite mer imorgon när jag förhoppningsvis har sovit lite först.

Av helis - 17 juli 2008 23:39

Allt på listan från imorse är avbockat och bakningen gick tom bättre idag än igår, kakorna ser ätbara ut vilket är ett stort framsteg.


Nu är jag mer nervös och lite stressad inför morgondagen. Ska som jag tidigare nämnt på intervju på fm och det är ju lite nervöst. Efter intervjun ska jag hinna hem och baka lite till samt fixa iordning mig för födelsedagslunch vid två och sedan iväg ut på stan och komma hem sent på natten troligtvis. Detta upplägg kan nog göra vem som helst lite stressad så det är lika bra att jag går och lägger mig nu.

Ovido - Quiz & Flashcards