Alla inlägg under augusti 2008

Av helis - 31 augusti 2008 22:44

Trots ett jämnt illamående såhär på kvällskvisten har jag hållit humöret uppe, detta tack vare det jag drömde under en av dagens många tupplurar (jag har hört att man egentligen drömmer flera drömar varje natt men jag brukar oftast bara komma ihåg dem om de är otrevliga och gör så att jag vaknar, annat är det under tupplurar då kan man komma ihåg ganska bra tycker jag).


Iallafall så drömde jag att jag träffade en kille jag gick på gymnasiet med (omständigheterna om var och hur är lite krångligare att beskriva, drömmar har ju en tendens att spåra ur lite, kan dock informera om att bingospel var med i bilden) jag blev så himlans glad att se honom (han verkade strålande glad att se mig också) och vi pratade och hade det trevligt!


Drömmen var inte så mycket mer intressant än ovanstående men jag har haft en positiv känsla i kroppen ända sedan jag vaknade vilket inte är helt fel. Det enda som irriterar mig lite är att jag inte kommer ihåg vad han heter i efternamn, annars hade jag ju kunna se om jag hittade honom på facebook (vilket jag annars tycker är världens tråkigaste, men mer om det en annan gång kanske) och se hur han har det. Hoppas han mår bra och är lycklig!

Av helis - 31 augusti 2008 21:41

Eftersom jag var ganska glad i hågen inatt blev jag inte irriterad vilket man skulle ha kunnat bli men jag kan ändå nämna att det är spännande att resa med SL även på natten. Det som är mest "fantastiskt" är ovissheten om man kommer hem överhuvudtaget. Man står på perrongen, skyltarna visar att tåget kommer om tio minuter...(tio minuter senare)...tåget ska (fortfarande) komma om tio minuter... i slutändan...tjugofem minuters försening (är kanske ingen större grej egentligen men med tanke på att tågen faktiskt går var trettionde minut blir det lite värre i min lilla hjärna iallafall). Det var dagens SL rapportering!

Av helis - 31 augusti 2008 21:31

...men så igår på kalaset bestämde jag mig för att jag inte skulle hålla igen (grymma drinkar och vin), jag beslutade att målet för dagen idag var att inte gå upp ur sängen...och oj så bra det gick, jag skippade "varannan vatten" totalt (bestämde att det var för mesar) och körde varje vin istället...så idag har jag: vaknat, handlat grymt mycket onyttigheter, tittat på tv och ätit, pratat i telefon, tittat på tv, pratat lite mer i telefon, sovit, vaknat till, sovit igen, tittat på tv och ätit. Allt detta under en lätt påverkan av huvudvärk....imorgon är det till att rycka upp sig igen!

Av helis - 31 augusti 2008 03:41

upp och iväg på förmiddagen, hjälpte till att fixa fest, kalasade, reste med sl och nu är jag trött och ska sova!

Av helis - 29 augusti 2008 22:24

Har ju haft en del att göra i veckan (har varit skoj) vilket har lett till att jag inte hunnit lyssna på Lantz i P1/P4, nu sitter jag och lyssnar igenom veckans program, nu är jag nöjd och glad (och fnittrar en hel del).

Av helis - 29 augusti 2008 21:13

Nu är jag hemma igen!!! Kan konstatera att jag är en väldigt hemmakär person. Märkte av det när jag kom innanför min dörr nu ikväll, nästan som om axlarna sjönk och jag fick ro i kroppen.


Hade jätte trevligt firande för brorsans tjej igår (schysst när alla håller humöret uppe och anstränger sig lite) och på jobbet har det gått bra! Nu ska jag ta och måla naglarna, imorgon är det kalas igen och då vore det trevligt om naglarna var fina (känner att det här skulle kunna gå till historien som världens mest intressanta inlägg...). För att öka mängden av intressant information kan jag meddela att jag åt grillad kyckling och keso å så lite knäckebröd till middag idag.

Av helis - 28 augusti 2008 08:32

...saker som går bra! Igår tvingade sig datorn på mig och följde med (mot min vilja) till sängen... somnade sent och är trött nu.


Idag ska det jobbas sen blir det hem till föräldrarna för att fira svägerskans (tror att det är den korrekta termen) födelsedag (hon får en symaskin av släkten, vet inte om man ska gå in på någon genusdebatt, eller hur jag har mina aningar om hur det fungerar i det förhållandet, dom verkar glada och kära iallafall så det är bra). Sen blir det sovaöver hos föräldrarna för min del (dom bor närmre jobbet än jag) och iväg och jobba imorgon igen, efter det hem och då (dvs imorgon kväll) ska jag rapportera här igen!

Ovido - Quiz & Flashcards