Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av helis - 12 augusti 2008 23:59

Av helis - 12 augusti 2008 23:57

Man kanske blir blödigare ju äldre man blir men jag måste medge att jag fullkomligt ÄLSKAR det här klippet.

http://www.youtube.com/watch?v=1k08yxu57NA
Av helis - 12 augusti 2008 22:08

Problemet dök upp när jag hittade en jobbannons som jag verkligen var intresserad av, då liksom stannade allt upp. Men nu är jag nästan klar med mitt personliga brev till denna arbetsplats så jag tror nog att jag kommer komma igång imorgon igen (jag har lärt mig hur man gör om ett word dokument till pdf-format idag iallafall)(och glassen är uppäten - bra jobbat).


Nu ska jag spendera resten av kvällen med att fundera på hur jag vill att resten av mitt liv ska se ut.

Av helis - 12 augusti 2008 17:13

Beach 2008 kan man väl säga är över (och i ärlighetens namn blev inte uppladdningen så lyckad) nu är det alltså dags att ladda för 2009. Idag ska jag äta upp glassen i frysen och sen blir det fina fisken from imorgon.


(Nyfiken hur det går med dagens attgöralista? än så länge ett jobb sökt, tittat på hem till gården och varit ute i spåret...men det är långt kvar på dagen)

Av helis - 12 augusti 2008 11:10

Jag var ner och köpte frukost, när jag kom hem tog jag fram boken som jag läser och läste ut den (istället för att göra det som jag borde) här kommer recensionen:


Boken jag läst heter Tusen strålande solar och är skriven av Khaled Hosseini (han som också skrivit flyga drake, som går på bio nu tror jag). Boken var fin men jag blir alltid lite skeptisk när ex en man skriver ur ett kvinnoperspektiv och vice versa, vilket han gjort i denna bok. Man kan inte jämföra den med de andra böckerna jag läst sedan jag började skriva här. Om man ska tala filmtermer (och det tänker jag göra nu) så kan man säga att den här boken är drama medan de andra böckerna varit skruvade komedier. Det som jag nästan tycker är viktigast i en bok (eller film för den delen) är slutet (kommer ihåg att jag var sur i veckor efter jag sett Thelma and Louise för att jag tyckte slutet var skit) och den här boken har vad jag tycker ett perfekt slut, så om man väljer att läsa den se till att läsa hela.

Av helis - 12 augusti 2008 09:42

Hade klockan ställd på åtta, vaknade, insåg att jag inte hade någon fruckost hemma, så jag har legat kvar i sängen. Nu måste jag ta mig i kragen, gå och handla frukost och se till att söka lite jobb.


Dagens mål: fem sökta jobb, en tur i spåret (och jag måste väl få titta på hem till gården, eller hur!)

Ovido - Quiz & Flashcards