Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av helis - 9 augusti 2008 16:23

...riktigt nice vädet för motion faktiskt. Nu ska jag ta mig in till stan och bli bjuden på middag (gott), måste slita mig från tv´n först bara. Jag brukar inte titta på sport men har fastnat farmför OS och herrarnas gymnastik. Det är några rejäla armmuskler på de där karlarna....

Av helis - 9 augusti 2008 12:14

Tittade just på klockan, redan tolv och jag har inte gått upp riktigt än, har planerat att träffa en kompis så jag ska väl ta och ringa henne och se när vi ska ses, så kanske jag hinner iväg en tur till spåret innan (det verkar inte regna idag, så det skulle ju nästan kunna bli trevligt t.o.m.)


Sen jag började med denna blogg har jag ju varit lite småsur på något typ hela tiden (började med alla i min omgivning, sedan kom fiskåsarna och värmen och efter det tvestjärtarna, och allt i en skugga av irritation på SL)men nu är jag helt plötsligt mig själv igen (det var alltså ingen obotlig sjukdom), tror nog att jag skulle klara av lite fiskmås skrik utan att vilja skrika det högsta jag kan tillbaka och kanske en och annan krypande insekt (värmen är jag dock osäker på) och det känns bra, kanske borde fira mitt återkommande till mänskligheten på något sätt (kanske blir en glass eller ett glas vin på stan idag).


Hälsningar en mycket gladare än på länge Helis

Av helis - 9 augusti 2008 00:30

Det är nog både första och sista gången jag lyckas med denna bedrift. Vi var som sagt fyra timmar på IKEA (inga fikapauser eller så fick vi heller, bara en snabb tur på kisserian) och lyckades bara handla för 27 kr tror det är världsrekord eller nåt (mina vänner handlade dock för lite mer).


Vi var på IKEA i kunges kurva (jag tror det är världens största och ska jag vara helt ärlig kan jag tycka att det är lite för stort), tog gratisbussen dit från city (många som ville åka med och varmt och svettigt på bussen) och sen gick vi igenom typ hela butiken (stannade och provlåg sängar en ganska bra stund, inom kort kommer ett sängköp troligtvis göras av undertecknad på IKEA). Det roligaste var nog att se hur humöret på kunderna förändrades allteftersom klockan gick. I början var alla glada och trevliga, vid sängkläderna tjugo i åtta var tonen en helt annan. Folk blir helt rabiata och tänker inte på att det finns fler i butiken utan skriker helt ogenerat till varandra. Mitt tips och det jag tror många glömmer är ÄT! Det är viktigt att tillföra energi samt vätska före under och efter besöket i varuhuset, då går allt lite bättre tycker jag!


Skulle kunna skriva en hel del mer om dagens besök på det stora varuhuset från älmhult men nu får det vara nog! Det är en dag imorgon också.

Ovido - Quiz & Flashcards