Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av helis - 15 augusti 2008 22:58

Skriver om imorgon redan nu eftersom jag vet att jag inte kommer kunna skriva på hela dagen. Först ska jag iväg och jobba och sedan kommer vi till något jag har sett fram mot sedan det bestämdes, till middag imorgon blir det KRÄFTOR slurp, mums, gott (ska under sässongen försöka lura fler vänner till att äta kräftor me mig, måste lura på dom det för ingen (inte jag heller) verkar intresserad av att fixa kräftskiva). Kräftor är något av det godaste jag vet. Synd att det är så stora förpackningar (färska som man kan köpa styckevis räknar jag inte, de är för dyra) man äter inte upp en hel själv. Efter att vi har ätit ska vi iväg på någon typ av musikevenamang, har ingensomhelst aning om vad exakt men de blir nog bra.

Av helis - 15 augusti 2008 20:38

Jag följer dom ju ändå inte. Dagen slutade med att jag prioriterade hem till gården, sökte ett jobb (kors i taket) sen åkte jag in en snabbis till stan för att uträtta ärenden (detta var något jag var toktvungen till, hade alltså inget val), kom hem och var hungrig så jag åt och vilade (dagens vilotips: sätt på tv´n och lyssna till damernas 10.000 meterslopp, ingen svensk med så kommentatorerna blev inte så upphetsade, utan pratade ganska sansat i ca 30 min, de tävlande hade namn som var fina att lyssna till, en perfekt tupplursstund alltså). Efter vilan hade jag tänkt mig ut i spåret men tyckte att klockan var för mycket så då kom jag på den briljanta idén att ta fram min nya dansmatta (fick den i skojpresent på födelsedagen), grannarna under mig: jag ber om ursäkt, det dundrade nog en del under den timme jag höll på (ganska skoj me dansmatta även fast man är själv och nykter kan jag informera om.)


Nja, delar av dagens lista har ju blivit gjort men jag undrar om jag kanske inte fått mer gjort utan lista.

Av helis - 15 augusti 2008 09:57

Idag skulle jag vilja hinna göra en hel del saker (några ärenden i stan, en tur i spåret, söka några jobb, städa och säkert lite till), får se hur mycket jag hinner, men tänker att om jag börjar nu och ser till att inte spendera hela dagen slösurfandes framför datorn så borde det gå (verkat tyvärr inte bli nån hem till gården idag). Jag har sagt det förr och säger det igen; nu kör vi!

Ovido - Quiz & Flashcards