Alla inlägg under september 2008

Av helis - 30 september 2008 22:50

Kvalitén på klippet är helt kass och om du väljer att titta på det ha inte ljudet på för högt för det är om möjligt ännu sämre......men......jag var där......det var stort......

Av helis - 30 september 2008 22:12

Man lär sig en hel massa om sig själv under olika perioder i livet. En sak jag lärt mig nu är att jag inte är en skrivande människa, när jag får mycket att tänka på (och i ärlighetens namn inte så mycket tid till övers) klarar jag inte att skriva ned mina tankar (därav ganska låg aktivitet här) utan jag måste fundera på andra sätt (en av favoriterna är ju  promenader i spåret, grymt bra tänker man där).


Senaste veckan har det hänt skit mycket (både bra och mindre bra saker). Har iallafall någon typ av jobb (är jag nöjd? NEJ men kommer förhoppningsvis kunna betala räkningarna) kommer att vikariera på olika förskolor samt fritids ett tag framöver. Har också fått ett extrajobb (som jag i ärlighetens namn har lite ångest inför) som telefonförsäljare, sitter just nu och vet inte riktigt om jag vill gå dit och prova det (har jobbat ett provpass redan) vissa är ju inte ämnade för att vara säljare och jag befarar att jag är en av dem, tycker att jag lurar på folk saker de inte behöver (även om de själva skulle vara jätte nöjda med det jag sålt) och allt kanske grundar sig i att jag har svårt att respektera människor som inte respekterar ett nej (detta gäller i både stort som smått) vilket man inte riktigt kan göra som telefonförsäljare...


Nu kom jag på att jag kanske är en skrivande människa iallafall för jag har kommit fram till att säljare det är jag då rakt inte, ringer imorgon och tackar nej till det jobbet (satsar på dagjobbet istället).

Av helis - 28 september 2008 19:01

Bra, strålande och superb!(ska man vara petig fanns småsaker att anmärka på men de tokförsvinner i det stora hela så jag struntar i dom) Behöver egentligen inte tillägga så mycket men jag tar och summerar triologin; Ettan - sevärd, trevlig underhållning, Tvåan - tja se den för att förstå trean (bättre filmer har gjorts(bra mycket sämre också för den delen)), Trean - gör det helt värt att se ettan och spendera tid på tvåan en strålande avslutning!

Av helis - 28 september 2008 17:04

har jag haft men håll i hatten nu är jag strax tillbaka, nu ska jag titta på tredje Bourne filmen (den är jag säker på att jag inte sett) så om ca två timmar kommer bedömningen...

Av helis - 26 september 2008 08:59

trött, ska iväg och jobba, har troligtvis jobb, yippie, måste hinna ringa olika arbetsgivare under dagen, lite stressigt.

Av helis - 26 september 2008 01:02

och jag säger det igen: JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA VÄNNER! Har nu varit ute och druckit vin med en av dom så jag är ganska rund under fötterna (på en torsdag!) och nu ska jag äta billys pizza och sen sova. Återkommrerimorgon (=senare idag)

Av helis - 25 september 2008 11:21

Har ingen som helst lust att skriva nåt idag, återkommer kanske ikväll eller imorgon.

Av helis - 24 september 2008 22:36

Här kommer ett erkännande: Mikael Persbrant i rollen som Gunvald Larsson det är en riktig karlakarl det (och en liten läckerbit).

Ovido - Quiz & Flashcards