Alla inlägg under september 2008

Av helis - 12 september 2008 12:09

det blev lite sent inatt, orkar typ ingenting idag men klockan ett ska jag göra något som jag sett fram mot hela veckan; på med lurarna, ta med radion, ut i spåret, två timmar, Lantz i p4, gå och småfnittra lite töntigt bland träden. 


I eftermiddag blir det ringa till arbetsförmedlingen, får se hur det samtalet går... 

Av helis - 12 september 2008 02:45

Det blev inte datorn som höll mig vaken utan en bok, nu är den färdigläst  och jag ska äntligen få sova. 346 1/2 sidor var jätte bra dom sista 1 1/2 inte min grej, men läs den gärna ändå tycker jag. Boken heter Skulden och är skriven av Jodi Picoult

Av helis - 12 september 2008 00:14

Åh nej - datorn har på något konstigt sätt förflyttat sig till sängen igen, jag kommer aldrig få sova, datorn kommer tvinga mig att slösurfa halva natten ju... och jag som e så trött


"dagens tips" - kan ju säga att jag haft något av ett Matt Damon tema här de senaste dagarna, nu säljs Bourne filmerna med aftonbladet (tycker annars att kvällstidningar mest är skräp faktiskt) så nu blir det storshopping några veckor framöver och om det finns någon mer än jag därute som inte sett samtliga filmer än (jag har bara sett den första) så kommer jag se till att skriva en djupgående analys efter att ha sett dom...eller skriva om dom är bra eller dåliga iallafall. 

Av helis - 11 september 2008 23:41

Ja, vad ska man säga...tänk att stöta på det här paketet på dansgolvet...

Av helis - 11 september 2008 23:32

Har varit jätte skönt att tänka på något annat idag (inser att man nog måste försöka släppa stressen lite ibland). Har egentligen inte fått så  mycket gjort men det känns faktiskt ok.


Dagens bästa får nog lov att vara ett telefonsamtal jag haft under kvällen med en av mina bästa vänner, vi har dock inte hörts å setts så mycket det senaste halvåret, mycket beroende på mig (hon har en förmåga att få mig på något sätt att känna mig sämre än vad jag är samt att livet i allmänhet är värre än vad det är och jag har inte haft energi nog att träffa eller prata med henne pga av detta). Ikväll hade vi ett jättegott samtal, pratade egentligen om ingenting men ibland kan det faktiskt vara det bästa.

Av helis - 11 september 2008 10:06

Idag var jag uppe tidigt, har vatit ute en tur i spåret redan, nu blir det dusch, kammning, brunch (detta av rent ekonomiska skäl faktiskt, samt att det kommer vara lite tidigt för att kalla det lunch), in till stan och gå och strosa med en kompis (det ska bli så grymmarns härligt att göra nåt annat idag!), efter det hem å söka lite jobb, åh jag ska ha en sån toppendag!!!!

Av helis - 10 september 2008 22:38

På svt har Luuk nåt program där de han intervjuar tar med sig musik som påverkat dom på något sätt och sen i slutet kommer dom till "skämslåten". Den här låten ramlade jag på för första gången i förra veckan när jag slösurfade. Det här är egentligen inte alls min grej men nånting i mig gör att jag till att börja med inte kan trycka på stopp och sedan måste börja gnola med i melodin (och i ärlighetens namn tycka att det är lite gulligt också). Det bär mig emot men här kommer "kramsången" (tror att den kan behövas efter en dag som denna)

Av helis - 10 september 2008 16:04

..senaste inlägget litgrann, men så känns det precis när man fått ett nej till jobb man hade hoppats på. Jag tog en tur i spåret och filosoferade lite en stund istället och nu känns det aningens bättre. Ska duscha och se om jag kan få något jobb sökt senare idag istället.

Ovido - Quiz & Flashcards