Alla inlägg den 21 september 2008

Av helis - 21 september 2008 22:38

Ok, nästa gång jag gnäller på SL ska jag försöka tänka på det här (men vem vet, tåget kanske var i tid iallafall...)

Av helis - 21 september 2008 20:36

det är för pinsamt, jag får gå och diska istället...

Av helis - 21 september 2008 20:09

...finns det inget att titta på på TV på söndagar? Det är ju bara strunt. Snart blir jag tvungen att titta på Kenny & vänner, vem betalade han för sitt jobb? Jag vill ju bara slötitta på något som är ok... (uppgivet) gah

Av helis - 21 september 2008 17:02

Tittade runt lite bland olika bloggar igår, läste en där det var en hel del bibel-citat, i (som jag tolkade det) syfte att reda ut huruvida homosexualitet var ok. Jag blev skitirriterad av att läsa det (är så irriterad att jag har svårt att förklara det försåeligt) det jag kom fram till iallafall var att det är dags för mig att dra igång projektet läsa religiösa grundskrifter och jag börjar alltså med gamla testamentet. Syftet med läsningen är att försöka förstå religiösa resonemang bättre samt att ha mer på fötterna för att kunna argumentera för min åsikt (exempelvis hon som skrev bloggen jag läste igår, hon och jag är då rakt inte på samma båt i det hon skrev).


Har kommit till sidan 18 (alltså inte jättelångt) och redan blivit tokirriterad ett antal gånger (känns som om det kan bli en lång vinter), ska kanske anteckna lite i kanten så att jag kan ge exempel här för nu kommer jag inte på några. Kan dock summera läsningen såhär långt med att gud skapade allt, sen blev han arg och "dränkte" allt och alla förutom Noa(han med arken), hans familj och de djur de fick tillåtelse att ta med sig (vilka Noa offrade en del av när de kommit av arken men vi struntar i det nu). Så som jag försår det är alla på jorden besläktade, å jag som trodde att det inte var alldeles jätte bra med inavel... tokigt

Av helis - 21 september 2008 11:41

Söndagar är den enda dagen jag inte har ställt klockan, då får jag sova hur länge jag vill. Vad händer då? Klockan 09.15 ringer telefonen, när jag äntligen masat mig upp ur sängen (undrar egentligen varför jag inte lägger telefonen vid sängen...) är det ingen i andra änden, grymt irriterande (ibland vore det bra med nummerpresentatör) men eftersom det är söndag gick jag och la mig igen och sov till elva - snyggt jobbat tycker jag.

Av helis - 21 september 2008 01:04

Detta klipp var dagens på 1000apor, jag brukar försöka undvika svordomar i möjligaste mån men det här klippet tycker jag visar på hur skönt och avreagerande det kan vara att bara få ösa ur sig en hel massa dumma saker... jag vill nu varna för ett ohyggligt ovårdat (men samtidigt positivt avreagerande) språk.

Av helis - 21 september 2008 00:55

Har haft en riktig tv-kväll med popcorn och allt, supersoft. Tittade bla på sing-a-long på 3:an och musikmaskinen på 5:an och det "roligaste" var nog det faktum att två av fyra tävlande var samma i de båda programmen (dom hade väl kunnat tänka på de tävlande och lagt programmen olika helger eller...) samt att programmen verkar ha exakt samma "husband" (kände igen några från de olika kanalerna iallafall). Min slutsats blir alltså efter kvällens TV-underhållning att det finns lite för lite "kändisar" i sverige eller lite för många musiklekprogram.

Ovido - Quiz & Flashcards