Alla inlägg den 3 september 2008

Av helis - 3 september 2008 21:41

får bli den här mannen, såhär cool (i betydelsen lugn och kall i vad som iallafall jag skulle tycka var en jädrans stressad och pressad) skulle jag också vilja kunna vara ibland.

Av helis - 3 september 2008 17:05

...blir man på bättre humör och rensar tankarna när man tar sig en promenad i skogen...ibland måste man vända halvvägs eftersom det skulle kännas lite töntigt att gå och gråta bland träden.

Av helis - 3 september 2008 10:14

jag struntar i att göra-listan idag, det får bli som det blir...

Av helis - 3 september 2008 09:44

Hösten börjar närma sig (med stormsteg...) och när man kollar runt i bekantskapskretsen samt olika bloggar på nätet så märker man ganska tydligt hur folk håller på och deppar ihop. Idag inkluderar jag mig i benämningen folk. Jag tycker egentligen att det är ganska trist att läsa om alla deppiga människor på nätet (piggar ju inte upp direkt) men jag måste ju också få skriva om hur skit och trist livet kan te sig ibland. Tror att jag är mest deppig över det här med jobb (alltså den dagen, om någonsinn (så som det känns just nu) jag får ett jobb, vilket jäkla jobb som helst, kommer det mesta lösa sig känns det som). När ja sa upp mig från mitt förra jobb (ja, jag har till viss del försatt mig själv i denna situation, det var dumt, men inte mycket att göra åt nu) trodde jag att jag skulle vara utan jobb max en månad!! Nu har det gått tre och vi är i början på en ny. Om du går där hemma och tror, liksom jag, att det inte är några större problem att hitta nytt jobb, se till att ha nytt innan du säger upp dig, för sen efter tre månader när du fortfarande inte har något jobb och känner dig helt värdelös och att det inte finns någon som ens tycker om dig och då känner att det vore toppen bra att skaffa ett husdjur (vilkorslös kärlek etc) du har ju tid, men nähä, då har du inte råd, så då får du sitta mol allena och gräva dig djupare ned i spiralen och må lite sämre för var sekund. Om du är barn och läser det här hoppa över nästa rad:

fan fan fan fan fan fan jävla skit fan fan fan fan fan helvete fan fan fan fan hur ska jag göra för att få ett jobb... jag vill jobba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Till råga på allt så är det himlans lätt att sitta och smaska på onyttigheter framför datorn så efter tre månaders arbetslöshet har du lagt på dig en del (detta även fast du tycker att du rör på dig en del) du har också blivit det som du har småhånat på kvällstidningarnas framsidor - sockerberoende, så du vaknar på morgonen och är sugen på sött och då inser du att det bara är att stå på sig och sluta med socker helt en månad (minst) framöver så då blir du ännu lite mer nere. Om du tillråga på allt slutade snusa för ett halvår sedan klättrar du nu troligtvis på väggarna (för en snus skulle inte sitta fel i de här tiderna) dessutom springer du eventuellt en hel del på toaletten eftersom sockerfritt tuggummi har en "milt" laxerande effekt (prova att sätta i dig en hel påse och se hur "mild" effekten är, eller skit i det (ha ha) och ta mig på orden när jag säger att det inte är bra med en hel påse sockerfritt tuggummi).Så det var ett deppinlägg från mig, blir nog (förhoppningsvis gladare under dagen och lovar att slänga in ett glatt klipp ikväll!

Ovido - Quiz & Flashcards