Alla inlägg under september 2008

Av helis - 14 september 2008 17:26

Alfie; (den "nya" med Jude Law) rekommenderas ej, har sett den förut och idag har jag i princip spolat mig igenom filmen, dvs hann se hela filmen på ca 40 min = inget gott betyg.

Av helis - 14 september 2008 15:47

The Bourne Identity; bra film, jag brukar inte tycka sådär jätte bra om actionfilmer men den här funkar bra, ser fram mot nästa vecka när jag ska se del två, som jag inte sett förr (denna har jag ju sett några gånger tidigare).

Av helis - 14 september 2008 14:36

Klockan är halv sex, jag går in på sl.se för att kolla restider, sl.se rekomenderar en t-bana så att jag ska hinna i god tid till bussen som går så att jag ska vara framme i god tid till kalaset jag ska på.

Klockan tre minuter i sex, jag stressar som en tok för att hinna till tåget, smink slängs till höger och vänster, jag slänger ned det mesta som kommer i min väg i väskan (om jag skulle tänkas behöva det under kvällen)...

sex minuter över sex (med två minuter till godo), står på perrongen, informeras om att tåget är inställt, tio minuter till nästa, har fortfarande ett slags hopp om att hinna med bussen,

tjugoen minuter och trettio sekunder över sex, springer som en tok - inser att jag missat bussen, femton minuter till nästa,

nitton minuter senare, fortfarande ingen buss...sen kom det en.


Summering: planerad ankomst tio i sju, verklig ankomst sexton minuter över sju. jag HATAR att komma försent, och speciellt när det inte är mitt fel (låter alltid som nån mesig bortförklaring när man skyller på SL fast det är sant). Jag funderar på att bli tokrik å åka taxi var jag än ska.

Av helis - 14 september 2008 02:56

Det blev lite politiksnack under kvällen så jag bjuder på ett Bush klipp. Nu ska jag sova men håll ut för när jag vaknar ska jag berätta hur det kan vara att resa med SL!

Av helis - 13 september 2008 16:18

  • parmesanpinnarna, alldeles för salta, äckligt salta
  • kikärtorna, inte tillräckligt salta men för mycket cayennepeppar
 vi vet vad detta kommer att leda till - galet mycke dricka, blir en lugn dag imorgon skulle jag tro. 

Av helis - 13 september 2008 13:37

Jag gick upp klockan tio idag, klockan är snart två, jag har inte gjort någonting, inte tittat på tv, inte surfat, inte läst något...var tog tiden vägen? 

Nu ska jag snabbt baka parmesanpinnar och rosta kikärtor, ska på kalas ikväll och lovade att ta med. 

Av helis - 12 september 2008 22:42

det får bli en skämslåt igen...(men den kanske kan få upp kalashumöret?)(vill också tillägga att det egentligen är en anna remix av denna som jag blir lite glad av)

Av helis - 12 september 2008 15:14

Jag är besviken, hade sett fram mot dagens tur i spåret till tusen (se föreg inlägg) solen strålar så himlans fint idag också. Jag beger mig iväg nöjd och glad, trettio minuter in i prommenaden händer det - magknip till tusen, måste gå på toa! nu! så det är bara att vända om och traska hemåt och hoppas på att kunna hålla igen tills jag kommit fram till toan (det gick bra) för jag vägrar gå i skogen. Nu blev hela promenaden förstörd och det är en hel vecka kvar till nästa chans...

Ovido - Quiz & Flashcards