Alla inlägg under september 2008

Av helis - 21 september 2008 01:04

Detta klipp var dagens på 1000apor, jag brukar försöka undvika svordomar i möjligaste mån men det här klippet tycker jag visar på hur skönt och avreagerande det kan vara att bara få ösa ur sig en hel massa dumma saker... jag vill nu varna för ett ohyggligt ovårdat (men samtidigt positivt avreagerande) språk.

Av helis - 21 september 2008 00:55

Har haft en riktig tv-kväll med popcorn och allt, supersoft. Tittade bla på sing-a-long på 3:an och musikmaskinen på 5:an och det "roligaste" var nog det faktum att två av fyra tävlande var samma i de båda programmen (dom hade väl kunnat tänka på de tävlande och lagt programmen olika helger eller...) samt att programmen verkar ha exakt samma "husband" (kände igen några från de olika kanalerna iallafall). Min slutsats blir alltså efter kvällens TV-underhållning att det finns lite för lite "kändisar" i sverige eller lite för många musiklekprogram.

Av helis - 20 september 2008 19:59

Regler gällande nya sängen:


  • ingen mat i sängen (är en fena på att äta knäckebröd i sängen vilket är omöjligt att göra utan att smula och dom smulorna gör skit ont att ligga på)
  • sängen är en säng och ingen soffa (gamla sängen fick fungera som båda (tror att rekordet är nio personer sittandes/liggandes tittandes på tv) och den mådde ju inte så bra av det
Det var nog det viktigaste, resten kan man ju höfta. 

Av helis - 20 september 2008 17:14

...grymmarns skönt att gå omkring och strosa i hemma en hel lördag. Kan verkligen rekomendera detta plagg till alla och envar. Känns som om det inte gör något att jag inte gör något, jag har ju nattlinne på mig, och mjukt och gosigt är det också!

Av helis - 20 september 2008 13:42

Har sovit sådär faktiskt, men läste att det tar ca 2 veckor att anpassa sig till ny säng så jag tror att det kommer bli bra, nya sängen är högre än den gamla och även fast jag inte ramlat ur sängen sedan jag var ett litet barn var jag rädd för det inatt.


Det största sömnproblemet inatt var dock nattlinnet; inte heller det har jag använt sedan jag var litet barn men fick nu ett nattlinne på födelsedagen (lite som symbol för sängen) och tänkte att jag skulle använda det såhär första natten i nya sängen...har nu kommit fram till att de som använder nattlinne att sova i måste ligga väldigt stilla när de sover för jag vet inte hur många gånger jag vaknat till för att rätta till nattlinnet som varit helt skruvat, nä natten som kommer blir det att sova "au naturelle".

Av helis - 19 september 2008 21:55

Låt mig presentera den sista How to... (börjar tröttna på att lära mig) detta klipp tycker jag passar till helgen och det är någonting jag skulle behöva lära mig (har tydligen sjungit karaoke en gång men hann "förbereda" mig så väl att jag inte har något minne av det hela).


Nu får jag ÄNTLIGEN gå och lägga mig!

Av helis - 19 september 2008 20:50

Oj, hoppsan då, den hade jag visst också sett förut (inser jag 30 min in i filmen, vet inte riktigt om det är ett gott eller dåligt tecken). Sevärd film, inte lika bra som ettan, irriterade mig en del på att (jag tror) dom höll kameran i handen en del när de filmade så det blev himlans guppigt och så blev jag lite sur på översättaren som tydligen inte tyckte det var viktigt att översätta när de pratade på tyska och ryska. Tycker om musiken, Bra slut och det är väl ändå det viktigaste!

Av helis - 19 september 2008 18:39

Funderar på hur det kommer sig att många (de flesta jag känner iallafall) blir oroliga/nervösa när de ser poliser (kan tillägga att den stora majoriteten av de jag känner aldrig skulle kunna tänka sig bryta mot någon lag (förutom lite fortkörning kanske)). Själv brukar jag känna mig ganska trygg (och lite pilsk men det är ju en helt annan historia), för sannolikheten att någon ska utföra ett brott då polisen är i närheten måste ju vara ganska liten och om man tex skulle bli rånad så är ju hjälpen nära!


(egentligen vill jag bara gå och lägga mig i min nya säng men än är det lite för tidigt)

Ovido - Quiz & Flashcards