Alla inlägg den 21 juni 2008

Av helis - 21 juni 2008 22:50

av Tom Waits. Jag har lyssnat på skivan på repeat under dagen medan jag gjort andra saker (som diskat) dvs har inte aktivt lyssnat men 2 låtar har fastnat så det blir bra betyg på dom, några låtar kändes lite för jazziga för min smak. Ibland kom jag på mig att tänka men riktigt såhär gammal är jag väl inte än?!


Slutbetyg: 2 låtar förflyttas till mp3´n, skivan åker in i samlingen och jag ska komma ihåg att ta fram den om 10-15 år då kanske jag är tillräckligt gammal!


Sen har jag lyssnat på soundtracket till filmen Juno, där tycker jag att typ alla låtar är bra (och egentligen tror jag att jag faktiskt är för gammal för dom).

Av helis - 21 juni 2008 11:16

Ibland behövs bara "en stund i goda vänners lag" (tror jag det brukar heta) för att det ska kännsa lite bättre.


Jag och en kompis "firade midsommar" dvs vi åt middag (of course innehållande tsatsiki) och drack lite gott. Och för en stund känndes allting lite bättre och lite lättare. Tack.


Nu ska jag ta och diska upp efter gårdagen och lyssna på Tom Waits som jag fick i midsommarpresent (ja en skiva alltså inte hela han) så får vi se vad jag tycker om honom.

Ovido - Quiz & Flashcards