Alla inlägg den 10 juni 2008

Av helis - 10 juni 2008 21:48

Jo men visst, lyckades på något underligt sätt bli lite nyfiken på hur det gick i fotbollen och slog på tv´n. Ja ja det finns ju värre saker man kan göra.

Av helis - 10 juni 2008 19:13

Varför denna hysteri? Jag brukar ryckas med i euforin i och med olika sport och tävlinhgssammanhang men nu tror jag inte att jag orkar. Det är bara fotboll överallt! Var man än tittar och läser så är det fotboll det snackas om (om jag inte är helt felinformerad kommer det ett OS inom snar framtid också) och vi kommer ju vinna, självklart. Så låter det nu men när vi inte ens tagit oss till slutspel då ska det utses syndabockar.


Det är ju inte bara inom sport detta gäller. Samma sak gäller när det handlar om melodifestivalen, kocklandslaget etc, så fort det handlar om att sverige ska tävla mot någon annan nation så är vi bäst ända fram tills det visar sig att vi faktiskt inte är det. Det är ju inte så konstigt heller, vi är inte ett så stort land och kan inte vara bäst på allt. När media efter en stor tävling skriver han/hon/de gjorde sitt bästa, då ska jag börja bry mig igen (eller om vi vinner såklart, hi hi).

Av helis - 10 juni 2008 17:08

Var påväg att åka till en skrivare men när jag stod på t-baneperrongen sa dom att det var stopp i trafiken så då orkade jag inte stå och vänta, gick hem igen. Det finns inte mycket som kan göra mig så irriterad som SL, det är alldeles för dyrt och för mycket strul. Får hoppas att man kan skriva ut på arbetsförmedlingen istället.

Nu ska jag gå och röra ihop lite tsatsiki (yippie), så ska jag nog bli på lite bättre humör.

Av helis - 10 juni 2008 10:21

Idag ska jag förbereda mig inför något möte på arbetsförmedlingen som jag ska på imorgon. Ska ha med mig cv och personligt brev så dagens mål måste nog bli att uppsöka en skrivare för det har jag ingen hemma.

Var ute och promenerade nu på morgonen(förmiddagen) riktigt skönt med lite svalare väder.

Ovido - Quiz & Flashcards