Alla inlägg under oktober 2008

Av helis - 13 oktober 2008 22:40

om fem minuter släcker jag

Av helis - 13 oktober 2008 20:57

jag befinner mig i sängen, nu ska jag bara se till att släcka och sova också.

Av helis - 13 oktober 2008 20:00

I något slags försök att hålla mig på gott humör och relativt pigg hela veckan satsar jag på att ligga i sängen klockan nio och släcka klockan tio. Kan verka skumt att jag måste skriva ned det men jag har en grym oförmåga att ta mig i säng i tid. Igår tillexempel, trött visste att jag måste upp senast kl 6, släcker lampan vid halv ett - på tok försent!! Hoppas att jag kan få jobb lite närmre, till dagens ställe tog det ca 1,5 tim att åka (och då flöt trafiken på rätt bra faktiskt - grattis SL).

Av helis - 13 oktober 2008 17:54

Uppe grymt tidigt och iväg, kort arbetsdag, var hemma vid två. Efter det att jag kom hem har jag hunnit vila, äta, pyssla (låter tantigare än vad det faktiskt är), plocka undan och ta det lugnt. Så nu mår jag riktigt bra! (skönt att hinna göra andra saker under dagen än bara jobba och vara trött)

Av helis - 12 oktober 2008 23:15

Ok, nu har jag sett hela filmen och jag brukar tycka att filmer med lyckliga slut är bra men ibland kan det faktiskt bli alldeles för sötsliskigt skit lyckligt, vilket i mina ögon gör filmen ganska dålig (tycker dock om pappan typ hela filmen, men det gör det tyvärr inte värt att se den)

Av helis - 12 oktober 2008 22:43

Funderar på hur många timmar av sitt liv man spenderar med att titta på skräp...kvällen har spenderats med att titta på filmen "Se upp för dårarna" (istället för att sova och andra viktiga saker), den har pendlat mellan betyget -1 och +2. Det enda jag känner mig säker på det är att jag hade kunnat spendera tiden mycket bättre (den är inte slut än men visst kommer jag sittaoch titta til the very end).

Av helis - 12 oktober 2008 22:06

Har inte riktigt hunnit titta på den andra filmen jag köpte men kan som en liten "teaser" (som om någon skulle bita på naglarna över detta) informera om att det är filmen Catch me if you can som kommer få sig en omgång av mig i framtiden.

Av helis - 12 oktober 2008 20:04

Är långt ifrån kry men eftersom jag är anställd på timme så blir det inget betalt om jag inte jobbar vilket leder till att jag tackar ja till jobb även fast jag egentligen borde ligga hemma i sängen.


Nu har jag tagit det "lugnt" (dvs bara jobbat) i två veckor och det är dags att sätta upp nya mål; två sökta jobb i veckan (ska vara två jobb som jag verkligen vill ha) så får jag hoppas på att jag inom någon slags överskådlig framtid kan få en fast anställning (känns inte så jättelovande i ekonomikristider men skam den som ger sig).

Ovido - Quiz & Flashcards