Alla inlägg den 11 januari 2009

Av helis - 11 januari 2009 22:01

Åt nudlar till middag...gissa vad dom innehåller...japp...E621...hade tänkt göra någon god paj men gick till öb och handlade lite korgar så det kändes försent att börja med paj...ångrar mig lite nu...har bakat bröd iallafall så jag vet att frukosten imorgon blir ok...fast det var nåt konstigt med te kommer jag ihåg...får bli hembakat bröd med grönsaker och vatten till frukost...då borde iallafall ett mål imorgon bli relativt fritt från tokiga ingredienser.


Annars...dagen har varit bra, hunnit med en hel del, bla så har jag världens renaste kök. Tittar på halvdålig film på tv, är rätt så nöjd med veckan som var.

Av helis - 11 januari 2009 11:38

Förmiddagsfika tänkte jag mig såhär på söndagen, vore gott med lite räkost på kex...och vad innehåller räkosten???...E621....nu måste jag hitta ett alternativ till osten också.

Av helis - 11 januari 2009 10:28

Har läst en bok som handlar bla om tillsatser i mat. På ett ställe i boken stod det att om man skulle komma ihåg något så var det smakförstärkaren E621 (tydligen inte så bra).


Idag till frukost tittade jag på förpackningen till leverpastejen som jag äter typ varje dag och har gjort de senaste åren och inser att jag nog bör byta frukostvanor för ta mig tusan är inte E621 en av ingredienserna. Med tanke på att jag faktiskt äter av den varje dag känns det som om det faktiskt vore en bra ide att byta. Så frukosten har gått i avskedets tecken (ingen ide att byta tvärt utan dagens frukost fick lov att innehålla lite läskiga tillsatser).

Av helis - 11 januari 2009 00:00

tittar just nu på filmen hundtricket, har sett den förr, trodde att den var bra, eller iaf ok men det är den inte.

Ovido - Quiz & Flashcards