Alla inlägg den 1 januari 2009

Av helis - 1 januari 2009 23:30

och dags att söka jobb igen, "enmassafulaord" va tråkigt det är, men hoppet är väl det sista som överger. Har insett under julhelgen då jag inte jobbat på dagis att jag faktiskt varit frisk hela tiden - alltså dags att sluta lata sig och söka nytt.

Av helis - 1 januari 2009 21:14

Jag var den minst vuxna på middagen jag var på igår (både i riktig ålder och framförallt till sättet). Vid elva-tiden fick vi i uppgift att på två olika lappar skriva ned tre saker vi ville lämna kvar i 2008 och tre saker vi ville ta med oss i 2009. Lämna kvar lappen eldades sedan upp vid tolvslaget (så den kan jag inte kommentera så mkt, osäker på mitt minne av vad som stod på den), ta med lappen hittade jag i byxfickan:


1. Livsglädje - tycka om vardagen, vara nöjd med livet / förändra det jag eventuellt inte är helt nöjd med


2. Organisation - struktur/planering som jag trivs med


3. Sociala kontakter - höra av mig och ta initiativ till kända (och ev okända) vänner och kontakter


Min egen summering: häll i mig lite vin och jag blir både kreativ och djup.


Och efter summering av kvällen under dagen kan jag konstatera att jag borde ha skrivit; sluta provocera bara för provocerandets skull (tycker att det är lite för roligt när andra blir upprörda ibland).

Av helis - 1 januari 2009 16:31

Gårdagen började med en promenad, sedan in till centrum för att fixa gå-bort-present. Detta uppdrag  avslutades i blomsteraffären där jag köpte en murgröna och lite silvriga grejer, gick hem och satte ihop det, tyckte att det blev riktigt fint, konstaterade att jag aldrig unnar mig själv något sådant så jag tog beslutet att behålla blomman hemma. Hittade ett fint blockljus i gömmorna hemma som värdinnan fick istället.


Rätt eller fel, jag vet inte men jag vet att jag är glad för blomman och värdinnan har ju ingen aning om vad hon gick miste om... 





Av helis - 1 januari 2009 11:59

och funderar på vad jag ska göra av dagen - hyra film kanske (det är så långt min fantasi sträcker sig just nu

Av helis - 1 januari 2009 04:59

Väl hemma och påväg isäng funderar jag på varför man har en tendens att alltid börja det nya året på sämsta tänkbara sätt, dvs bakis, jag har redan börjat få världens jäkla huvudvärk...kommer inte bli många knop gjorda imorgon...om jag ska ta mig upp ur sängen överhuvudtaget är det nog bäst att jag lägger det dunkande lilla huvudet på kudden nu.


Ovido - Quiz & Flashcards