Alla inlägg under december 2008

Av helis - 20 december 2008 22:41

Skam den som ger sig...idag har jag försökt mig på gräddkola...i min oro för att bränna fast hälften i kastrullen ännu en gång (samt extrem okunskap om hur det berömda kulprovet ska gå till) resulterade dagens kokning i halvkokt kola som är för mjuk för att skära i bitar...imorgon har jag tänkt mig prova chokladkola...

Av helis - 19 december 2008 22:29

Kände mig julpysslig när jag kom hem från jobbet så jag började koka jordgubbskola (kan tillägga att jag aldrig kokat någon typ av godis i mitt liv innan dagens eskapader), detta resulterade i en kastrull med en 3mm bränd beläggning i botten och en kola som smakade tvivelaktigt....efter en hel del diskande och skrubbande är det nu sängen som gäller (upp å jobba imorgon). Jag är osäker på om jag någonsin kommer prova koka ihop något igen...

Av helis - 17 december 2008 23:46

Hade tänkt skriva lite målande om mötet med min granne men brorsans sambo kom förbi på fika och nu är det sent och jag ska upp och jobba imorgon, så det får bli en kortversion.


Jag står och väntar på hissen (påväg hem), precis när hissen kommer kommer min granne, vi går båda in i hissen, jag trycker på våningsplan...tystnad, när vi går ur hissen säger grannen; "bor du här?". Jag har bott i samma lägenhet i FEM år, träffar på ovannämnde granne kanske varannan vecka, hälsar alltid och småpratar ibland...som sagt FEM år! och hon har ingen som helst aning om vem jag är.

Av helis - 17 december 2008 19:12

Så nu har jag lämnat mitt bidrag till en bättre världsekonomi (=de flesta julklapparna inhandlade). Varit förbi IKEA och käkat köttbullar, det blev också helt oplanerat en hylla, som de hade sänkt priset på från 700 till 400 så nu ska det skruvas...först ska jag gå ned och köpa lite lösgodis att ha under skruvningen tror jag.


Senare ska jag berätta om min granne men nu - affären! 

Av helis - 16 december 2008 17:28

...och tittat igenom "Dagens Youtube" - shit jag har bra smak, å rolig är jag också!

Av helis - 16 december 2008 15:32

Funderar på att kasta ut datorn, har fortfarande bara gått en promenad idag.

Av helis - 16 december 2008 13:23

...sovmorgon, tvätta kläder, mardrömmar om att inte ha införskaffat en enda julklapp till julafton och sorgligt nog dödsfall i släkten.


Än så länge har jag promenerat. 

Av helis - 15 december 2008 20:58

Nu ska jag vara ledig två dagar i rad, har grymt stora planer för dessa dagar. Jag ska; promenera, köpa julklappar, storstäda, julbaka, gå på ikea, fika och icke att förglömma - slappa och ta det lugnt! Jag tror jag tar och önskar mig lycka till!


ps. nu har jag bestämt mig - är nöjd med luggen!

Ovido - Quiz & Flashcards