Alla inlägg den 23 februari 2009

Av helis - 23 februari 2009 22:30

Champagneflickan av Caroline L Jensen är nu färdigläst. Måste inleda med att säga att det kanske blir en lite orättvis bedömning eftersom jag började med boken samma dag som jag läst klart Shantaram och även fast båda böckerna är sanna så är det oceaner som skiljer böckerna åt.


Boken var dock helt ok. Jag kan tycka att man känner av att författaren tänkt på att "mamma kommer att läsa det här". Den kanske hade varit mer rak om det hade gått ännu lite mer tid sedan upplevelserna. Boken handlar enligt omslaget om när Caroline jobbar som strippa i Köpenhamn. Men jag tycker att den framförallt handlar om två specifika händelser som förändrar hennes liv.

Av helis - 23 februari 2009 11:17

(börjar bli mkt svordomar, hm) är "frisk", så jag gick upp i tid, inget samtal om jobb, men nudlar är ju gott...

När dom inte ringde la jag mig på sängen för att "vila" (detta ca kl åtta), nu vaknade jag...så gog morgon. 

Ovido - Quiz & Flashcards