Alla inlägg den 1 februari 2009

Av helis - 1 februari 2009 15:42

Inte nog med att jag nu ser mig som ett datageni, jag börjar tro att jag även är ett geni i köket. Var igår sugen på kyckling, kom till affären, såg att det var extrapris på kalkon, hmm, köpte det istället. Kan inte säga att det är precis som kyckling men jag tycker att det funkade och byta ut. Lagade sedan en jättegod pasta som följer här:

1 kalkonfilé skuren i bitar

1 rödlök hackad

ca15 champinjoner skivade

soltorkade tomater i marinad strimlade

ca 3dl creme fraiche

spenat tagliatelle

salt å peppar 

fräs kalkon lök champinjoner å tomat i olivolja när det känns klart tillsätt creme fraiche, koka upp, salt å peppra, häll i färdigkokt tagliatelle. Lika gott i matlådan dagen efter!



Av helis - 1 februari 2009 00:11

att jag tycker att jag är något av ett geni! Det funkade ju!

Av helis - 1 februari 2009 00:06

nu kollar jag om jag kan länka, spännande va?!

Ovido - Quiz & Flashcards